Een blog over het opknappen van een Karmann Ghia

Remmen

Eerste remervaringen niet al te best met de nieuwe setup.

De achterremmen zijn al vlug ingeremd en remmen behoorlijk hard. Daarentegen remmen de voorremmen nog helemaal niet. De balans licht veel te ver naar achteren. Als je stevig trapt dan blokkeert achter het eerst. De achterkant begint direct met de voorkant in willen halen. Kan me goed voorstellen waarom er een wettelijke verplichting is dat de achterremmen nooit eerst mogen blokkeren. Als het gebeurd zo met een test, dan valt het allemaal wel te corrigeren. gebeurd het omdat je stil moet vanwegen een noodstop, dan corrigeer je niet meer en knal je achterwaards ergens tegenaan.

Uiteindelijk denk ik dat de voorremmen het wel gaan doen als ze ingelopen zijn. De schijven hebben nogal een duidelijke diepe groef van het draaien, De blokken kunnen nu dus niet over het hele oppervlak de schijf vast houden, maar moeten dat doen op de toppen van de groef. Tot die tijd heb ik snel even de oude remcilinders teruggeplaatst. Grappig deze remmen ook harder dan de voorrem.

Na een stevig ritje van een 100 km is de rembalans nu weer naar voren geschoven. Ik verwacht eigenlijk dat die nog iets verder naar voren gaat schuiven zodat ik straks veilig de 19mm remcilinders weer kan monteren.

 

Categorieën
Archieven